dilluns, 30 de març del 2020

RECORDATORI I RESUM DEL TREBALLAT AQUEST CURS.


BON DIA!



Us volíem agrair a tots els que ens heu enviat correus, ens hem posat molt contentes de veure les respostes i moltes fotos vostres.  Veim que feis molta feina, però que també vos ho passau molt bé fent manualitats i cuinant!  
Volíem avui comentar aquí un parell d’aspectes com a resposta per a tots els que ens heu demanat què treballar a casa, ja que pareix que aquesta situació s’allargarà un poc més del que estava previst.  
  • És important fer un poc de feina diària per treballar l’hàbit de feina, podem anar variant les activitats, no importa fer sempre el mateix. 
  • Tenir un horari pautat, que repetim cada dia, ajuda als nins i nines a afrontar aquesta situació amb més seguretat.
  • Al llarg d’aquesta setmana rebreu un correu electrònic amb els informes del segon trimestre. Si teniu cap dubte, ens podeu enviar un correu electrònic i nosaltres us el contestarem el més aviat possible.



Ara vos detallarem els continguts treballats durant aquest curs, però heu de tenir en compte que cada infant és un món, i per tant respectam la seva maduració i el seu ritme d’aprenentatge.



LLENGUA:
  • Expressió escrita: escriure paraules o frases senzilles a partir d’un dibuix, situacions properes de la vida quotidiana …
  • Expressió oral: realitzar frases a partir d’un dau, inventar-se històries, cercar paraules que rimen i fer-ne rodolins, dites de les estacions, escoltar contes i parlar després d’ells, cantar cançons…
  • Comprensió escrita: relacionar imatge i paraula, llegir frases senzilles i relacionar amb el seu dibuix, pintar números seguint instruccions de codi (1 vermell, 2 verd…)
  • Comprensió oral: escoltar contes, mirar pel·lícules/sèries/dibuixos…



MATEMÀTIQUES:
  • Sumes sense dur
  • Restes sense dur
  • Donar sumes d’una xifra en horitzontal i que ells ho hagin de colocar en vertical.
  • Mesurar amb el regle.
  • Formes geomètriques planes: quadrat, rectangle, triangle, cercle i rombe.
  • Blocs lògics (teniu un joc penjant al blog per treballar-los)
  • Numeració: sèries, anterior i posterior, famílies de números fins al 60. Saber que una desena són 10 unitats.
  • Problemes de càlcul mental de la sèrie el Quinzet.



NATURALS:
  • El nostre cos: les parts del cos, articulacions, els cinc sentits
  • Cuidam la salut: hàbits per estar sans, higiene i estris de higiene diària, dormir bé, esports, revisions pediatra i coses que trobam a la seva consulta, prevenció d’accidents.
  • Ens alimentam bé: alimentació saludable, les menjades del dia, aliments que hem de menjar cada dia i quins no, classificació dels aliments en grups (carn, peix i ous/ fruites i verdures/ llegums/ cereals/ làctics/ greixos i dolços),  l’origen dels aliments (animal o vegetal), aliments naturals i elaborats. Elaboració d’un menú saludable. 



SOCIALS:
  • La família: que és una família, diferents tipus de família, el pas del temps
  • El meu barri :tipus de casa, botigues, carrers, senyals, persones que cuiden el meu poble, el pas del temps…)
  • La meva escola: llocs que conformen l’escola (aula, menjador, biblioteca, pati, banys, gimnàs…), persones que fan feina a una escola (mestres, bidell, personal de neteja…)
  • Els mitjans de transport: diferents mitjans de transport, lloc per on es desplacen, individual/col·lectiu...




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada